Korekcja bocznych skrzywień kręgosłupa

News

Wśród funkcji ruchowych najistotniejsza jest funkcja ruchowa kręgosłupa. Co zrobić, kiedy borykamy się ze skrzywieniem fundamentu naszego ciała?

Skolioza należy do grupy wielopłaszczyznowych zniekształceń kręgosłupa i polega na odchyleniu się anatomicznej osi od mechanicznej osi kręgosłupa ustawionej w płaszczyźnie czołowo – strzałkowej. Skolioza dotyka coraz większej liczby dzieci, które z powodu skoliozy cierpią przez całe życie. Z wiekiem skrzywienie może się pogłębiać, pojawić się ból, który w czasem może stawać się coraz bardziej uporczywy i dotkliwy. Jak pomóc naszemu dziecku, które cierpi na skoliozę?

Trójczynnikowo-trójpłaszczyznowa zależność

W rehabilitacji przy skrzywieniu bocznym kręgosłupa najważniejsze jest wytworzenie prawidłowego wzorca ruchu. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu trójczynnikowej zależności, która jest fundamentem prawidłowego działania korekcyjnego. Owa zależność mówi nam, że prawidłowość działania korekcyjnego następuje w wyniku poprawnego współdziałania biernego mechanizmu stabilizującego, czynnego mechanizmu stabilizującego, a także - prawidłowej kontroli OUN.. Zastosowanie trójpłaszczyznowego działania korekcyjnego jest możliwe dzięki użyciu specjalistycznemu aparatu SKOL-AS.

Czym jest koncepcja SKOL-AS?

Koncepcja metodyczna SKOL-AS opiera się na odpowiednim użyciu oraz modyfikacji zasad i technik treningu sportowego z użyciem aparatu SKOL-AS. Najważniejszą ideą jest tutaj zdanie: „nie ma dobrego wyniku bez poprawnego treningu”. Z tego powodu bezwzględnie należy przestrzegać wypracowanych reguł treningowych oraz regularnie je weryfikować. Dzięki temu jesteśmy w stanie przyzwyczaić organizm do większej tolerancji wysiłkowej. Zasady podejścia treningowego do kształtowania funkcji ruchowej muszą być: przestrzegane, znane, a wreszcie – kontrolowane. Kluczowe w korekcji skrzywień kręgosłupa z użyciem aparatu SKOL-As jest wypracowanie utrwalonych, poprawnych i zautomatyzowanych nawyków ruchowych, pozwalającej na utrzymywanie prawidłowej postawy.

Terapia z wykorzystaniem aparatu SKOL-AS

Dużą zaletą aparatów SKOL-AS jest fakt, że mogą obsługiwać je nie tylko fizjoterapeuci, ale również rodzice. Wymaga to oczywiście odpowiedniego przeszkolenia przez fachowca. Bardzo ważne jest także to, by dziecko świadomie brało udział w całym procesie korekcyjnym. W terapii wykorzystuje się wiele rozmaitych ćwiczeń, głównie w pozycji leżącej na plecach. Składają się na nie ćwiczenia rozciągające, rozluźniające, uwalniające, stabilizujące czy napinające.